InstitucionalCiutadansProfessionals
Plana d'inici SSIBE Mapa Web de navegació contacte Accés Restringit
noticies
Campanya 'Creus que has d'anar a urgŔncies' Truca al 061'
Publicat  23/02/2017
redu´r mida del text ampliar mida del text  


A dia d’avui, una mitjana de 9.500 persones (10.500 durant la temporada d’epidèmia de grip) acudeixen als serveis d’urgències d’un hospital, dels quals, un 64% presenten molèsties o problemes de salut que o bé no són una urgència –i per tant podrien esperar a la programació d’una visita amb el metge de capçalera– o bé són una urgència de poca gravetat que podria ser tractada en una altre centre de la xarxa assistencial.

La millor manera que té el ciutadà de conèixer quin és el centre més adequat on pot acudir en funció de la seva dolència o del seu malestar és trucant al 061 CatSalut Respon. Aquest telèfon està gestionat per professionals sanitaris (metges i infermeres) que poden assessorar al ciutadà i proposar-li una resposta adequada al problema de salut plantejat: el pot adreçar a un centre adequat a la gravetat del seu problema, orientar-lo en el tractament, enviar-li un metge a casa a través del sistema d’atenció domiciliària o enviar-li una ambulància en el cas que es tracti d’una urgència que hagi de ser atesa de forma immediata.

Per al Departament de Salut, potenciar el servei del 061 CatSalut Respon és fonamental per atendre més adequadament les necessitats de salut dels ciutadans. I per a la pròpia ciutadania, trucar al 061 CatSalut Respon pot suposar un estalvi desplaçaments i temps d’espera innecessaris.

Font: Departament de Salut


Galeria d'imatges
 
2018 - Serveis de Salut Integrats Baix Empordà - C/Hospital n17-19 Edif. Fleming - 17230 Palamós | Valid XHTML 1.0 | PolÝtica de cookies