InstitucionalCiutadansProfessionals
Plana d'inici SSIBE Mapa Web de navegació contacte Accés Restringit
ciutadans
  INSTITUCIONAL
  CIUTADANS
Activitats de promoció de la salut  
Consells de Salut  
Demanar hora  
Telèfons d'interès  
Informació ingrés hospital  
Unitat d'atenció al ciutadà  
Suggeriments, agraïments i queixes  
Drets i Deures  
Protecció de dades  
Programa Voluntariat Social  
PREVENCIÓ I PROMOCIÓ DE LA SALUT  
PROGRAMA SALUT I ESCOLA  
T'informem de ...  
Sexualitat  
Drogues  
Exercici físic  
Alimentació  
Salut emocional  
Nova APP ''Salut Jove 24h'' a Palafrugell  
Enllaços  
Preguntes més freqüents  
Enllaços d'interès  
  PROFESSIONALS
  NOTÍCIES

Des d'aquí pots accedir a la teva ABS, hospital o residència assistida
 
Des d'aquest accés ràpid pots accedir als consultoris.
 
especialitats
Aquí trobaràs informació sobre les diferents especialitats mèdiques i quirúrgiques.

Exercici físic

Piràmide activitat física infància i adolescència

L'Activitat física, essencial per a la salut

L'activitat física

- millora la salut actual i futura
- ajuda a sentir-se millor, amb més energia i a relaxar-se, reduir l'estrés, dormir millor i tonificar els músculs
- ajuda a prevenir i tractar l'excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten diàriament
- ajuda a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans
- produeix beneficis en qualsevol nivell d'intensitat

És més fàcil mantenir uns bons hàbits si s'inicien a la infància

Els nens i els joves fan exercici sense proposar-s'ho: jugar, córrer, participar en jocs d'equip amb pilota (futbol, bàsquet...) amb pales (tennis, pimpom), ballar, passejar el gos, jugar als parcs, patinar, caminar per la muntanya, fer excursions, anar en bicicleta.... són exemples excel·lents de tot el que es pot fer per jugar i alhora fer salut.

Què cal fer?

Proposeu-vos ser actius de manera habitual. Cada dia adopteu un estil de vida actiu: pujar les escales, fer els desplaçaments a peu o en bicicleta, limitar el temps de jocs asseguts o de televisió...

3-5 dies per setmana afegiu 60 minuts d'activitat física d'intensitat moderada (caminar a bon pas, anar en bicicleta...) o vigorosa (córrer, saltar a corda, practicar un esport...)

És convenient en nens i joves tots els dies fer una hora, com a mínim, d'activitat física moderada.

Idees que us poden ajudar

- proveu diferents activitats fins trobar la que us agrada
- planegeu i compartiu amb la família l'activitat física
- combineu diferents tipus d'activitat
- fomenteu els esports de grup
- doneu més importància a la participació que al fet de guanyar

Tingueu en compte que...

Sempre que es comencin activitats noves, la intensitat de l'esforç ha de ser baixa i ha d'incrementar-se progressivament.

Cal usar les proteccions adequades (casc, canelleres, etc.).

Els infants i els adolescents són més propensos que les persones adultes a patir lesions per culpa de la calor. Per evitar deshidratacions i altres problemes, no s'ha de practicar exercici intens durant les hores de més calor i cal beure aigua regularment (encara que no es tingui sed).

Cal protegir-se sempre del sol (per exemple, amb samarretes, gorres, crema protectora...)



Documents associats per descarregar
  • Piràmide activitat física infància i adolescènciaDescarregardescarregar
 
2017 - Serveis de Salut Integrats Baix Empordà - C/Hospital n17-19 Edif. Fleming - 17230 Palamós | Valid XHTML 1.0 | Política de cookies