Atenció a la ciutadania
Drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària
Hospital de Palamós
Atenció Primària
Palamós Gent Gran
Motius
2015
2016
2015
2016
2015
2016
Assistencial
68
68
12
18
19
17
Tracte
5
5
3
2
1
1
Informació
62
80
13
27
-
2
Organització/tràmits
134
137
19
25
3
2
Hoteleria/confort
6
3
2
3
6
4
Documentació
3
11
9
4
-
-
Total
278
304
58
79
29
26
L’any 2016 les reclamacions a l’Hospital han incrementat un 9,4%, i els motius que més han incrementat han estat informació i organització i tràmits.
A atenció primària les reclamacions han incrementat un 36%, també en relació als motius d’informació i organització i tràmits.
A Palamós Gent Gran s’han rebut, gairebé, les mateixes reclamacions que l’any 2015, en canvi han augmentat els agraïments.
Hospital de Palamós
Atenció Primària
Palamós Gent Gran
2015
2016
2015
2016
2015
2016
Suggeriments
17
24
8
13
-
1
Agraïments
42
40
10
7
9
16
Altres drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut
i l’atenció sanitària
Actuacions comunicatives i/o de millora vers la ciutadania/usuaris
Més serveis a La Meva Salut
Des de l’abril els nostres usuaris, si s’han donat alta a La Meva Salut, poden consultar les seves cites programades d’atenció primària i d’atenció especialitzada a través d’aquest espai digital del CatSalut.
La teva cita directa al mail
Des del juny, si disposem del mail de l’usuari i del seu consentiment, comuniquem totes les cites i canvis de visita de l’hospital i d’Atenció Primària per correu electrònic.
Amb aquest nou pas es potencia i incrementa el nombre d’usuaris que s’adhereixen al nou sistema d’avís per mail, ens adaptem a les noves tecnologies, i proporcionem un enviament immediat i segur tot vetllant pel medi ambient estalviant paper.
Aquest sistema d’avís per correu electrònic permet adjuntar-hi documents, com poden ser les pautes per a la preparació d’una prova, etc.
Plànol amb la informació de l’aparcament recomanat
Des del mes d’octubre, a les persones que han d’anar de visita a l’Hospital de Palamós se’ls facilita un plànol amb la informació de l’aparcament i la ruta a peu recomanats.
L’aparcament es el del Vial del Port, gratuït i té una capacitat per a 350 places. El plànol, que es facilita tant des de les admissions de l’Hospital com des dels diferents Centres d’Atenció Primària, s’envia per mail, es dóna en mà i s’adjunta a les citacions de visita que es fan per correu postal.
Les proves del laboratori que es realitzen al CAP de Palamós, amb cita prèvia
Des de novembre les proves del laboratori en el CAP de Palamós es fan amb cita prèvia arran d’una reorganització del servei de laboratori amb l’objectiu de regular el volum diari de les proves i millorar l’accessibilitat dels pacients.
Nou tràmit de comunicació del naixement al registre civil
Des del juny oferim aquest nou tràmit als pares i des de l’hospital fem la comunicació telemàtica dels nadons nascuts al nostre centre dins de les primeres 72 hores posteriors al naixement sense necessitat que els pares s’hagin de desplaçar al registre civil.
Protocol d’atenció a les persones identificades amb la targeta TSI cuida’m
El protocol defineix el mode d’actuació dels nostres centres i dels professionals assistencials quan s’atèn a una persona amb la TSI cuida’m.
La TSI Cuida’m és la targeta que identifica les persones que pertanyen a col·lectius d’alta fragilitat relacional, les quals, per les seves característiques clíniques especifiques, necessiten un conjunt d’actuacions diferenciades i l’acompanyament d’una altra persona en els seus contactes assistencials. Permet una atenció més personalitzada, accessible i adaptada a les seves necessitats.
Protocol de comunicació, informació i seguiment de pacients i familiars atesos a l’àrea d’urgències
El protocol recull els criteris d’actuació tant general com personalitzada en matèria d’informació i acompanyament a pacients i familiars atesos a l’àrea d’atenció urgent.