Comissions de coordinació assistencial
Dins la direcció assistencial, A SSIBE ens organitzem en diferents comissions de coordinació assistencial per garantir l'accessibilitat, la qualitat dels serveis prestats i coordinar adequadament les diferents unitats assistencials.
Gestionem eficientment els recursos, tant persones com materials, i elevem propostes al Consell de Direcció quan és necessari.
Direcció assistencial
És l'òrgan executor principal de les decisions assistencials i que abasta temes molt amplis, complexos i diversos en quant a col·lectius professionals i àrees de treball.
Funcions
- Execució i transmissió de les polítiques i l'estratègia acordades pel Consell de Direcció.
- Garantir l'accessibilitat dels usuaris
- Establir, implantar i seguiment de les estratègies de millora contínua i seguiment de l'evolució de l'activitat realitzada.
- Revisió i aprovació de guies, protocols, plans i circuits assistencials
- Coordinació de totes les decisions preses per tal de vetllar per la nostra atenció integral.
Composició
- Direcció assistencial
- Adjunt d'infermeria de la direcció assistencial
- Direcció adjunta a la direcció assistencial
- Direcció de la unitat d'infància i dona
- Direcció d'atenció primària
- Direcció d'especialitats mèdiques
- Direcció d'especialitats quirúrgiques
- Direcció d'aparell locomotor
- Direcció d'urgències i emergències
Periodicitat
Setmanal, cada dijous
Comissió d’atenció primària
En aquesta comissió prenem les principals decisions assistencials que afecten a l'atenció primària dels nostres 4 centres d'atenció primària i 28 consultoris municipals.
Funcions
- Execució i transmissió de les polítiques i l'estratègia acordades a la Direcció assistencial.
- Garantir l'accessibilitat dels usuaris
- Establir, implantar i seguiment de les estratègies de millora contínua i seguiment de l'evolució de l'activitat realitzada a atenció primària.
- Revisió i aprovació de guies, protocols, plans i circuits assistencials
- Coordinació de totes les decisions preses per tal de vetllar per la nostra atenció integral.
Composició
- Direcció d'atenció primària
- Director de l'ABS de la Bisbal d'Empordà
- Directora de l'ABS de Torroella de Montgrí
- Directora de l'ABS de Palamós
- Director de l'ABS de Palafrugell
Periodicitat
Setmanal, cada dilluns
Comissió assistencial
En aquesta comissió transmetem als diferents comandaments intermedis mèdics i d'infermeria les decisions preses a la Direcció assistencial.
Funcions
- Transmissió i informació de les polítiques i l'estratègia acordades a la Direcció assistencial.
- Seguiment de l'activitat assistencial i la seva evolució
- Informar de les novetats en circuits, guies, protocols o nous dispositius assistencials.
- Coordinació de totes les decisions preses per tal de vetllar per la nostra atenció integral.
Composició
- Membres de la direcció assistencial
- Responsable del servei d'anestèsia
- Responsable del servei d'otorinolaringologia
- Responsable d'oftalmologia
- Responsable d'urologia
- Responsable de pediatria
- Responsable de rehabilitació
- Responsable de laboratori
- Responsable de nefrologia
- Responsable de digestiu
- Responsable de farmàcia
- Responsable de sociosanitari
- Adjunta d'infermeria d'atenció primària
- Director de l'ABS de la Bisbal d'Empordà
- Directora de l'ABS de Torroella de Montgrí
- Director de l'ABS de Palamós
- Director de l'ABS de Palafrugell
- Membre de la comissió de supervisió
- Coordinador de rehabilitació
Periodicitat
Bimensual
Comissió de supervisió
En aquesta comissió ens reunim tots els supervisors d'infermeria i tractem tots els aspectes relatius a aquest col·lectiu a l'Hospital de Palamós.
Funcions
- Coordinació i lligam de les accions establertes que afecten al col·lectiu d'infermeria.
- Organització del treball d'infermeria d'acord amb l'estratègia establerta
- Vetllar per tots els aspectes que intervenen en els processos assistencials d'infermeria.
Composició
- Adjunt d'infermeria a la direcció assistencial
- Supervisió de la 3a planta d'hospitalització
- Supervisió de la 4a planta d'hospitalització
- Supervisió de la 5a planta d'hospitalització
- Supervisió del bloc quirúrgic
- Supervisió d'urgències
- Supervisió de l'hospital de dia mèdic
- Supervisió d'hemodiàlisi
- Supervisió de la sala de parts
- Supervisió dels torns de nit
- Supervisió de sociosanitari
Periodicitat
Mensual
Comissió quirúrgica
En aquesta comissió coordinem el funcionament del bloc quirúrgic de l'hospital i garantim la qualitat dels nostres procediments.
Seguim i avaluem les programacions i revisem la concordança entre els diagnosis pre i post operatoris, detectem intervencions innecessàries, avaluem l'activitat i les llistes d'espera i analitzem els indicadors de seguiment.
Composició
- Director del bloc quirúrgic
- Cap del servei d'anestesiologia
- Supervisora del bloc quirúrgic
- Cap de l'àrea de cirurgia general
- Cap d'urologia
- Cap de ginecologia i obstetrícia
- Cap d'oftalmologia
- Cap d'Otorinolaringologia
Periodicitat
Setmanal, cada divendres
Junta assistencial facultativa
Aquesta junta es va crear el 2006 a petició del nostre col·lectiu mèdic per demanar una major participació i coneixement de les decisions que prenem en l'àmbit assistencial i és on estimulem adeqüem i canalitzem les inquietuds dels nostres professionals en l'àmbit hospitalari per exposar-les a la direcció assistencial.
Funcions
- Participar de forma activa assessorant a la direcció assistencial en la qualitat assistencial i tots aquells elements que se'n derivin: coordinació entre serveis, relació entre estaments i comissions, etc.
Composició
La pertinença a la junta és voluntària i a títol individual, però com a mínim ha d'incloure:
- Director assistencial
- Adjunt d'infermeria a la direcció assistencial
- 3 comandaments intermedis de diferents àmbits i col·lectius: primària, hospital i infermeria
- 7 metges dels diferents àmbits: sociosanitari, atenció primària, hospital
- 4 professionals d'infermeria dels diferents àmbits: atenció primària i hospital
Periodicitat
Cada dos mesos