Noves mesures organitzatives als nostres centres
D’acord amb el nostre pla de contingència del COVID-19 passem al nivell d’alerta 2.
Ens trobem davant d'un empitjorament notable tant de l'índex de rebrot de COVID-19, com del percentatge de PCRs positives sobre el total de persones que es fan aquesta prova.
És per això que seguint el nostre pla de contingència del COVID-19, en data 20 d'octubre hem passat al nivell 2 d'alerta.
Aquest nivell implica la implementació dels canvis organitzatius següents:
Accessos:
-
Hospital de Palamós: es tanca l'accés per la planta 0. S'ha d'accedir a través del Carrer Mossèn Gaspar Bosch (planta 2)
Acompanyants i visites a pacients:
- Hospital de Palamós: no es permeten acompanyants al servei d'urgències i a consultes externes (amb la única excepció de menors o persones dependents). Si que es permet un acompanyant als pacients que estan ingressats a les plantes d'hospitalització en l'horari de 12.30 h a 15 h i de 18:30 a 21.30 h.
- Palamós Gent Gran: es permet un acompanyant als residents ingressats en l'horari de 16 a 18h, de dilluns i diumenge.
- CAPs i consultoris locals: no es permeten acompanyants (amb la única excepció de menors o persones dependents)
- A l'entrada de tots els nostres centres s'intensifica el triatge per assegurar que es compleixen els criteris per a entrar-hi així com totes les mesures de seguretat necessàries.
Informació i contacte amb la família:
- A l'Hospital de Palamós i a Palamós Gent Gran: implementació i reforç de formes alternatives de contacte (trucades telefòniques i vídeo trucades) ja sigui per informar sobre l'evolució del pacient al familiar de referència autoritzat; ja sigui per a que el pacient en aïllament pugui parlar i/o veure a la seva família.
- Davant de qualsevol dubte i/o incidència en la forma de contacte us podeu adreçar a:
Atenció al ciutadà (Hospital de Palamós per a atenció primària)
atenciociutada(ELIMINAR)@ssibe.cat
Tel. 972 60 92 90 (dilluns, de 10 a 13h i de 15h a 17h; de dimarts a divendres de 10 a 13h)
Atenció al ciutadà (Palamós Gent Gran)
infopgg(ELIMINAR)@ssibe.cat
Tel. 972 609 292
Podeu contactar també amb el servei de Mediació.
Modulació d'activitat (sempre i quan aquesta sigui demorable):
- Consultes externes Hospital de Palamós: s'anul·len proves o exploracions que comporten més risc per l'ús d'aerosols i es reprogramaran per a més endavant.
- Activitat quirúrgica Hospital de Palamós: s'anul·len les intervencions als pacients fràgils i es reprogramaran per a més endavant. Es prioritzen les intervencions sense ingrés hospitalari.
- Atenció primària: no es programaran proves o exploracions que comporten més risc (PIOs, Pricktest, cirurgia menor ambulatòria).
- Palamós Gent Gran: se suspenen els ingressos de pacients temporals.
- En cas que es reprogrami o anul·li alguna visita, es contactarà telefònicament amb les persones usuàries afectades.
Recorda: què he de fer si he d’anar al metge o tinc una urgència?
. En primer lloc sempre truca al teu CAP. Valorarem la teva petició d’assistència i et donarem resposta.
. Si no hi poguessis contactar i tens un problea de salut urgent ves al teu CAP
Totes aquestes mesures es posen en marxa per reduir el risc de contagi als diferents centres assistencials, a pacients i professionals, i intentar protegir al màxim tota l'activitat que s'hi està realitzant i evitar així demores diagnòstiques i l'impacte en la salut de la població.
Gràcies per la vostra comprensió i ajuda per al compliment efectiu d'aquestes noves mesures organitzatives que són necessàries davant de la situació en la que ens trobem.